Pihenésre és baráti kapcsolatokra vágyik az átlag magyar - MentorFM

Pihenésre és baráti kapcsolatokra vágyik az átlag magyar

 
Amennyiben rendelkezne napi 30 perc szabadidővel, a magyar lakosság 40%-a legszívesebben a családi és baráti kapcsolatok ápolására, valamint pihenésre fordítaná azt - derül ki az 1. születésnapját ünneplő MentorFM mobilalkalmazás megbízásából az NRC által készített online kérdőíves, reprezentatív felmérésből. Szakmai ismereteik elsajátítására és saját maguk fejlesztésére a lakosság fele - saját bevallása szerint - elegendő időt fordít.
 
1eves-a-mentor-fm
 
A MentorFM ingyenes személyiségfejlesztést és szakmai fejlődési lehetőséget kínál iOS és Android eszközökre egészen pontosan 1 éve. Ezt az évfordulót használták fel a szerkesztők arra, hogy a 18-59 éves magyar lakosság körében reprezentatív kutatást végezzenek online az NRC segítségével Magyarország legnagyobb kutatási paneljén. A kutatás során a célcsoport érdeklődési körét, időkihasználását és ezek arányát, valamint a tájékozódási preferenciáikat és szabadidős tevékenységeiket vizsgálták. A kutatás eredményeinek összefoglalója, valamint a legérdekesebb következtetések alább olvashatók.
 
A gasztronómia és az egészséges életmód több magyart érdekel, mint a bulvárhírek

• minden 2. magyar (50%) érdeklődik a gasztronómia, de csak minden 8. (13%) az üzleti trendek és a gazdaság iránt. Az egészséges életmód közel minden második magyar (45%) figyelmét felkelti.

• a külföldön érvényesülés minden 6. magyart (17%) érdekel; majdnem ugyanannyian érdeklődnek a külföldi lehetőségek, mint a bulvárhírek (18%) iránt.

• a saját szakmán belüli hírek és információk leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkező férfiakat (56%) vonzzák, míg a személyiségfejlesztés a felsőfokú végzettséggel bíró nőket (60%).
 
Magasabb iskolai végzettséggel nő az időkihasználással való elégedettség

• a 18-59 éves lakosság nagyjából fele (47%) fordít elegendő időt a személyiségfejlesztésre, míg pontosan a fele (50%) a szakmai informálódásra; az „elegendő” az adott személy szerint ideálisnak tartott időt jelenti. Nagyjából minden 3. ember (36%) érzi úgy, hogy mindkét területre elegendő időt tud fordítani. Leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkezők elégedettek az időráfordítással: 55% és 59% az aránya a célcsoportban azoknak, akik saját személyiségük fejlesztésére, valamint a friss szakmai ismeretek elsajátítására elegendő időt tudnak fordítani.

• korcsoportot tekintve a személyiségfejlesztésre szánt idővel a 18-29 éves korosztály a leginkább elégedett (56%), míg a 30-39 évesek körében ez az arány mindössze 38%.

• a vélhetően leginkább szabadidőben végzett személyiségfejlesztés valamivel jobban elsikkad az erre affinisek körében, mint a munkaidőben is végezhető szakmai önfejlesztés: a személyiségfejlesztés iránt érdeklődők fele, míg a szakmai információkra fogékony alcsoport kétharmada véli megfelelőnek az adott témára fordított időt.
 
Anfejlesztés érdekében feleannyian fordulnának pszichológushoz, mint önállóan kitölthető tesztekhez

• a 18-59 éves korosztály a legszívesebben (47%) tesztek kitöltésével és értékelésével fejlesztené személyiségét: különösen a személyiségfejlesztés iránt affinis alcsoport körében (67%), de a szakmai- és személyes önfejlesztés iránt egyszerre érdeklődőknek is kétharmada preferálja ezt a módot (64%); míg pszichológus által vagy rendezvényen csupán minden 4. (23%) érdeklődő fejlesztené magát szívesen. Okostelefont és tabletet ilyen célokra mindössze a lakosság 13%-a, vagyis minden 8. magyar használna, miközben videók segítségével minden 3. (31%) magyar fejlesztené önmagát.

• ingyenesen elérhető, személyiségfejlesztéssel és üzleti témákkal kapcsolatos interjúkat, előadásokat tartalmazó okostelefonos applikációt mindössze az okostelefont használó internetezők 11%-a töltene le okostelefonjára, azaz minden 10. magyar.
 
Pihenésre, alvásra és baráti kapcsolatok ápolására vágyik az átlag magyar

• amennyiben a magyarok rendelkeznének napi 30 perc szabadidővel, akkor 40% töltené azt legszívesebben családi és baráti kapcsolatok ápolásával. Pontosan ugyanannyi, mint amennyi alvásra és pihenésre fordítaná az idejét.

• a szépségápolás minden 10. (10%), míg a film- és sorozatnézés minden 4. (26%) magyar számára kívánatos szabadidős tevékenység.

• minden 7. magyar (15%) fordítaná szabadidejének 30 percét személyiségfejlesztésre és szakmai ismeretek elsajátítására. Ez az arány valamivel magasabb (22%) a fiatalok, illetve a felsőfokú végzettséggel bírók (22%) körében. A személyiségfejlesztés és szakmai ismeretek elsajátítása iránt egyszerre érdeklődők körében már közel 40% szánná az említett szabad 30 percet e témákra.
 
A MentorFM mobilalkalmazásról

2015. április 13-án indult útjára az az ingyenes okostelefonra készült alkalmazás, mely lehetővé teszi az iOS és Android rendszerű okostelefon tulajdonosoknak, hogy hanganyagokon keresztül ingyenesen fejlesszék magukat a lehető legkülönfélébb témákban.
 
A Growww Digital célja a MentorFM-mel az, hogy segítse a magyar vállalkozókat és vezetőket személyiségük és hatékonyságuk fejlesztésében - üzleti céljaik, és a munka-magánélet egyensúly elérése érdekében.
 
"Az indulás óta eltelt 1 év igazolja, hogy a felhasználók igényt tartanak erre a rendszerre: több mint 50 000 online lejátszással (streaming) és 25 000 letöltés utáni, offline lejátszással büszkélkedhet az ingyenes applikáció, melyben rendszerezett tudásanyag várja a fejlődni vágyókat. Az applikáció az 1 éves évfordulóján közel 3000 aktív taggal büszkélkedhet." - nyilatkozta a MentorFM ötletgazdája és vezetője, Dunder Krisztián.
 

Letöltés:
Android
Letöltés:
Apple iOS

 
***
A MentorFM kutatásának adatai
A kutatást végezte: NRC
A kutatás megbízója: MentorFM
A kutatás célcsoportja: 18 – 59 éves magyar lakosság
Minta: 1000 fő
Reprezentativitás: a minta reprezentatív a célcsoportra nem, korcsoport, végzettség és lakóhely településtípusa jellemzők alapján
Módszer: online kérdőíves felmérés, omnibusz kutatás
Mintavétel: többszörösen rétegzett, véletlen mintavétel
Válaszadók forrása: NRC netpanel, Magyarország legnagyobb kutatási panelje
A kutatás eredményei megtekinthetők ide kattintva.