Álláskeresés a közösségi média segítségével - MentorFM

Álláskeresés a közösségi média segítségével

 
A legtöbben ma is úgy keresnek állást, ahogy 10-15 évvel ezelőtt tették. Elolvassák a hirdetéseket, írnak egy motivációs levelet, és elküldik az önéletrajzukat. Bizonyos szegmensekben és életkorban nincs is ezzel semmi probléma, de azért nem árt tudni, hogy a mai világban más lehetőségek is vannak.

A közösségi háló segítségével egyszerűbb lehet jó munkalehetőséget megragadni, mint azt elsőre gondolnád. Hogy hogyan, arról Mezei Alexandra, a Social Mix közösségimédia-tanácsadója osztja meg tapasztalatait. Az adást meghallgathatod az alábbi lejátszón 2016. április 24., vasárnap 12:00 óráig. Ha viszont inkább olvasnád a cikket, görgess a lejátszó alá!
 

 
Álláskeresés a közösségi média segítségével
 
Ha szeretnél a képességeidnek megfelelő munkát találni, akkor elsőként egy LinkedIn profilt ajánlott létrehoznod.

Érdemes a lehető legalaposabban kitölteni az adatlapod, és megadni minden korábbi munkatapasztalatod. Az évszámok, munkakörök és cégek mellett a feladatköröket is érdemes részletezni, mert manapság sok olyan munkakör van, mely önmagában nem mondja meg, mihez ért az adott szakember. Ilyen például az online marketing, melynek számos részterülete van. Ha a keresőoptimalizálás, az AdWords vagy épp a kreatív szövegírás az, amiben igazán profi vagy, akkor ezt mindenképp tüntesd fel kiemelt helyen a profilodban! Törekedj rá, hogy minden korábbi tevékenységed megtalálható legyen az oldalon, mert nem tudhatod, hogy mi kelti fel egy fejvadász figyelmét. Inkább túl sok információt szerepeltess, minthogy kimaradjon egy korábbi pozíció, projekt vagy akár tanfolyam, amin részt vettél.
 
Ma már a fejvadászok és munkaerőközvetítők jelentős része a LinkedInen keresi a megfelelő jelöltet.

Néhány évvel ezelőtt ez főleg külföldön volt igaz, manapság viszont már Magyarországon is elterjedt ez a szokás. Emiatt is fontos, hogy jó benyomást keltsen a profilod, hiszen ha bárhova beadod az önéletrajzodat, akkor biztos lehetsz benne, hogy a leendő munkáltató először a LinkedIn és Facebook profilodat nézi meg, abból próbál tájékozódni a majdani munkavállalója személyiségéről, és csak azután hív be interjúra.
 
Bár elsőre meglepőnek tűnhet, a Facebook profilt is be kell vonni az álláskeresésbe.

Érdemes átnézni az idővonaladat ismeretlenként azzal a szemmel, amellyel a későbbi munkáltató is vizsgálná. Ne legyenek rajta kompromittáló fotók, politikai állásfoglalás, indulatos bejegyzések, se semmi olyan, ami nem tartozik egy leendő munkáltatóra. A profilkép itt is legyen jó minőségű és törekedj rá, hogy decens is. Természetesen nem kell öltönyben vagy kosztümben lenni rajta, de ne is fürdőruhás nyaralós fotót válassz. Olyan legyen a kép, amely bemutatja életvidám, nyitott oldaladat, de semmiképpen sem kínos pillanatot ábrázol.
 
A profilnak - melyet a fejvadászok is ellenőriznek - fontos része az, hogy ki milyen oldalak és témák iránt érdeklődik.

Nézd át az idővonaladon megjelenő oldalakat és csoportokat, melyekre korábban lájkot nyomtál: ha politikai érdeklődésre utaló vagy megosztó témát boncolgató oldalt is kedveltél korábban, vond vissza azt, legalább az álláskeresés idejére. Természetesen nem kell tagadni a véleményed vagy más embernek tűnni, de a saját érdeked eljutni a személyes interjúig, melyre nagyobb az esélyed akkor, ha nem foglalsz nyilvánosan állást olyan kényes ügyekben, melyekkel majdani munkáltatód esetleg nem ért egyet.

Helyette csatlakozz szakmai csoportokhoz, volt osztálytársakhoz, különféle közösségekhez. Sosem tudhatod, melyik ismerősöd keres egy éppen neked való pozícióra munkatársat, ezért fontos azt kommunikálni magadról, hogy mihez értesz, miben vagy kiemelkedő, és mivel foglalkozol szívesen. Manapság a legtöbb jó állás ilyen úton talál rá a munkavállalókra, hiszen minden cégnél az az első kérdés egy állásajánlat meghirdetése előtt, hogy nincs-e az ismerősök, barátok között a pozícióra megfelelő ember.
 
Ráadásul van még egy ok, amiért érdemes a Facebookon található szakmai csoportokhoz is csatlakozni, és ott aktívnak lenni.

Ha gyakran válaszolsz mások által feltett kérdésekre, Te is hasznos kérdéseket teszel fel és igyekszel másoknak segíteni, arra könnyedén felfigyelhet olyan munkáltató, aki épp hasonló adottságokkal rendelkező munkatársat keres. Sőt, ezen az úton is érdemes munkát keresni, például egy rövid és frappáns összefoglalót írni arról, miben vagy kiemelkedően jó és milyen típusú állás a Neked való.
 
Ezzel pedig el is érkeztünk a kulcskérdéshez, a személyes márkához.

Ma az álláskeresés a személyes márkára épül, aminek kialakításában fontos szerepet játszik a közösségi média. Építsd fel úgy az online jelenléted, hogy minden közösségi portál más oldaladat mutassa meg, és aki mindet megnézi, megismerje a munkáidat, a személyiségedet és az életstílusodat anélkül, hogy túl nagy betekintést nyerne a magánéletedbe.
 
A LinkedIn profilod egyértelműen csak az üzleti tapasztalataidról és érdeklődésedről szóljon. A Facebook oldaladon legyenek ott az életed olyan nagy pillanatai, mint a diplomaátadó vagy más egyéni sikered elérése. Az Instagram profilod mutassa meg a hobbidat vagy a társadalmi tevékenységedet, és ha még blogot is vezetsz, ott az érdeklődési köröd mellett a világnézeteidet is megmutathatod.
 
Az online profilok gondozása mellett érdemes időt szakítani az állásbörzékre, különféle hálózatépítő rendezvényekre, konferenciákra is.

Jó ötlet csináltatni egy szép névjegykártyát, melyen a név, a szakterület, a telefonszám és az e-mail cím szerepel, így ha olyan emberekkel találkozol, akik karriered szempontjából fontosak lehetnek, elegáns módon hagyhatod meg az elérhetőségedet, ami kéznél lesz akkor, ha egy Neked való munkára keresnek munkatársat. És ne feledd Claudia Gray, a New York Times egyik legnépszerűbb írónőjének tanácsát: "Soha ne érd be kevesebbel, mint amit valójában akarsz!"
 
Ha tetszett, amit hallottál vagy olvastál, és szívesen meghallgatnád a többi adásunkat, ne hezitálj: töltsd le a MentorFM alkalmazást ingyenesen iOS vagy Android eszközödre. Ha pedig lemaradtál az adásról itt a weben, ne aggódj: az alkalmazásban korlátlan ideig meghallgathatod ingyen, keresd a Karrier tapasztalt munkavállalóknak csatornában. Töltsd le az appot most!
 

 
Letöltés:
Android
Letöltés:
Apple iOS